onsdag, september 17, 2008

Dagens fulaste

Dagens fulaste ord är tandläkare, smaka på det, visst smakar det äckligt flourbeläggning med påstådd banansmak på tänderna, ljudet av borr i munnen och ren och skär skräck. Imorgon ska jag dit och jag vet att jag kommer att behöva laga hål, mest för att det är det de har sagt de senaste tre gångerna jag har varit där. Tur att jag jobbar lite nu så jag har råd, annars hade det varit jobbigt. Jag har bara lagat hål en gång tidigare, när jag var typ tio år, jag kommer inte ihåg hur det var, men jag antar att det inte var nåt trevligt. En bra sak är iaf när de hör av sig dagen innan man ska dit, så man inte hinner gå och stressa upp sig i flera veckor innan.

Idag blir det annars bullbak och inget landställe, jag orkar inte.

Ni vet Alliansen (de borgeliga pertierna) den var ju orange, vilket är jättekonsitgt, för om man blandar blått med blått med lila med grönt borde det bli nånslags turkos färg, inte orange. Och grejen är ju att turkos är väldigt mycket snyggare än orange, fast det är klart de har ju inte så många kulturarbetare (med ett estiskt öga) i alliansen så de har väl svårt att avgöra vad som är snyggt eller inte. Iaf, när man blandar partier från båda vänster och höger blir det visst en regnbåge, för det är det som regnbågsallians betyder, när partier från höger och vänster sammarbetar. Annars låter det som nåt som gay-människorna ägnar sig åt.

Inga kommentarer: