måndag, november 17, 2008

Webbdesign

Idag sitter jag och knåpar (fast så värst mycket knåpande blir det inte, mest uppgivna suckar) med css-koden till min webbplats som ska vara klar den 6:e December, tror jag. Jag gjorde klart alla labbar i helgen men jag kommer inte åt mitt konto i Skövde via ftp-programmet så jag får mejla och höra om dekan hjälpa mej. Det är ännu ett av mina 100 000 000-tals lösenord som jag har glömt bort. Jag vet att css-kod egentligen inte är så värst komplicerat, har man bara förstått hur det funkar och hur det skrivs så är det tämligen enkelt, grejen är bara att för mej framstår det som rena kvantfysiken. Inte ens de lättaste grjejerna förstår jag och jag blir t.o.m. förvirrad av texten på webbdesignskolan, trots att den är jättelätt att förstå. Det som att hela min kropp inte vill förstå det där med margins och paddings och positions och em och div-taggar. Tänk om någon kunde skriva css-koden åt mej, fast jag har lärt mej att oavsett hur länge man väntar så skrivs sånt inte av sig själv, så det är kanske lika bra att hoppa på hästen igen.

Förresten, jag skrev ju lite om skuggkulturutredningen igår, här är alla förslag om ni har en stund över och vill ha lite att läsa. Och här är den riktiga utredningen, iaf deras webbplats.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi all. How are you?