tisdag, november 11, 2008

Djursex och annat snusk

Den där högerregeringen vi har nu, som iaf till viss del kallar sig för liberaler, alltså beter de sig inte ganska oliberala? Jag trodde att liberalism betydde frihet, jämlikhet och broderskap, men speciellt fri känner jag mej inte. Först var det FRA, den där andra lagen om avlyssning som röstades igenom fast ingen märkte det och nu IPRED-lagen. Man får väl vara glad att man fortfarande får ha sex med djur, när man inte får fildela längre. För djuren blir ju iaf inte lidande rent ekonomiskt av att bli utnyttjade men det blir ju upphovsmännen (eller blir de verkligen det?) och IFPI och det är ju mycket värre än att män har sex med en fast man kanske inte vill, för hur kan hundar ge samtycke till sex när t.ex. inte medvetslösa tjejer kan det? Betyder ett slick ja och två slick nej?

Jag tycker nog att det finns en massa andra lagar som borde ses över och införas innan man försöker stoppa en hel ungdomskultur som företag kan tjäna storkovan på om de är lite smarta, snabbtänkta och flexibla. En grej som jag saknar när det kommer till den lagliga fildelningen och den olagliga också, för den saken är att få tag på sånt som inte ligger på listorna just nu, lite mer underground eller gammalt, om det fanns nåt sånt ställe, lagligt eller olagligt skulle jag garanterat hänga där hela tiden. Så fick jag det sagt också och vem ska övervaka övervakarna?

Inga kommentarer: