onsdag, november 19, 2008

Julklappsstress

Eller snarare, bristen av den, för jag har ingen alls i år. Jag har till och med köpt de som ska köpas och har börjat göra de som ska göras, igår kokade jag kiwi/apelsin marmelad och jag har bestämt att jag ska baka kardemumma skorpor och tekakor med dinkelmjöl och ge bort. Sedan jag bestämde att göra mina egna julklappar har julen faktiskt blivit bra mycket roligare, för har man inga pengar att köpa julklappar för så blir de ändlösa rundorna i affärerna rena tortyren. Det finns så mycket fint att köpa men inget man har råd med. Nu är bara frågan hur jag ska slå in klapparna i år, så det ser fint ut. Jag får faktiskt lite ångest av inslagningen, men jag får se till att skaffa mycket prassligt cellofan och sidenband och sen är det bara en bra bottenlösning jag behöver.

Inga kommentarer: