måndag, november 10, 2008

"De har ju sina gaygalor"

Jönköpings-Postens insändarsida, 2008-11-10.

Av alla argument mot könsneutrala äktenskap så måste det här vara ett av de starkaste, om inte DET starkaste. Insändarskribenten skriver bl.a.

"Det är bortom förstånd att de homosexuella måste provocera så till den grad för att då kvala in i den tvåsamheten!" De har ju sina populära gaygalor som den gått mode i (rena farsen) för att få uppmärksamhet.

Dessutom tycker hen att "gaypakt" skulle man kunna kunna kalla äktenskapet mellan två homosexuella. Ja, vem behöver ha äktenskap när man kan ingå en gaypakt med någon och sedan gå på gaygalor tillsammans resten av livet? Jag vet inte om det är jag som är ganska lättroad, men min spontana tanke i morse när jag läste insändaren var att med de där gaygalorna måste det ju menas melodifestivalens nya upplägg. Och så började jag fundera på om det finns några hetrogalor, jag kom på idrottsgalan och Nobelfesten, de känns jäkligt hetro, så här på håll.

3 kommentarer:

pernilla sa...

Aaah, det var ju jätteroligt, verkar så typiskt jönköping som jag förstått det hela. Är kristna bröllop alltså jämförbart med gaygalor? Eller vad var poängen? Klipp ur och spara, det är humor.

Sarha sa...

Jag tror att hen menar att hetrobröllop är jämförbart med gaygalor, de är båda långtråkiga, fejka kindpussar och kramar med folk man inte gillar egentligen och proppfulla med politisk korrekta uttalanden ;). Eller vad vet jag, jag har inte varit på en gaygala, men det måste ju den som skrivit insändaren har varit...

S.A.I. Steve Lando sa...

haha gaypakt o gaygalor, du har fått mig övertygad:):)

Bibelbältet slår på stort, hallelulja, gemensam parad?