söndag, november 02, 2008

Snart hemresa

Om några timmar så är det dags att åka hem och jag har fortfarande inte kommit på vad man gör här i Ronneby. Hela gårdagen tillbringades här i Kallinge dock med en lång promenad och en nigeriansk granne som satt och lyssnade på afrikansk kristen musik och sjöng med, det lät inte så bra, måste jag erkänna. Han heter Innocent och ska visst skickas tillbaka till Nigeria dessutom vill han ligga med alla svenska tjejer han träffar fast han är gift och har barn nere i Afrika och är super frireligös. Jag vet inte om han vill ligga med mej eller inte, den enda frågan jag fick var om jag var en svensk flicka och det kunde jag ju inte neka till.

Under min vistelse här har jag dock kommit till några insikter, för det första, prblemet med människor är när man börjar lyssna på dom, allt är frid och fröjd fram tills dess. Framförallt gäller detta människor som jag har mer eller mindre intima förhållanden med, jag ska helt enkelt låta bli att lyssna på dom och på så sätt blir lyckligare, eller nåt. Den andra saken jag har kommit fram till är att jag tycker att gardiner är viktiga i ett hem.

3 kommentarer:

Eklindh sa...

Du vet ju att du inte skall lyssna på folk.
Livet är inte frid och fröjd. Livet är skit. Allvarligt. Livet är skit och det allra bästa är att bara lyssna på sig själv.

Sarha sa...

jag antar att det är därför vi två kommer så bra överrens, vi lyssnar inte på varandra och när vi lyssnar så blir vi osams.

Martin sa...

Fast jag vet inte jag, jag tycker livet är ganska behagligt och då lyssnar jag ändå på andra människor. Man måste nog lyssna och sen bestäma sig om man vill ta åt sig eller inte.