torsdag, november 20, 2008

Är lågbudgetporrens tid förbi?

När jag läste det här inlägget av Emil började jag fundera över vad som kommer att hända med porren i och med IPRED-lagen. Med skräckblandad förtjusning ser jag framför mej högbudgetporrfilmer, fyllda med special effekter, explosioner, dåliga 3D-animeringar och betydligt bättre skådespelare, eller iaf skådespelare som är påtända av knark med bättre kvalitet än idag, kanske t.o.m. snyggare blonderingar. Men är det verkligen det vi vill ha? Är inte lite charmen med porren den där smått amatörmässiga känslan man får av filmerna?

Nu pratar jag som att jag kollar en massa på porr och det skulle jag kanske göra om det fanns nån bra hetroporr för oss tjejer, utan sönderblonderade, påtända tjejer med överdimensionerade silikontuttar, som har en kuk i munnen, en i fittan och en i röven, samtidigt som en fjärde sprutar sperma över hela hennes rygg. Men jag tror att det finns sån porr, den är bara väldigt svår att hitta och sån porr skulle jag faktiskt kunna betala för att se, men nu var det inte sån porr jag tänkte skriva om, utan den andra sorten.

För grejen är att jag inte tror att folk vill ha bättre kvalitet på porrfilmerna, de vill ha den småkorniga bilden, amatörskådespeleriet och de billiga inspelningsmiljöerna . Jag har flera vänner som nästan bara kollar på amatörporr, när de kollar på porr, för den är liksom bäst, mindre knullande i olika omöjliga kameravinklar och mer intim, mer kärleksfull (om nu porr kan vara det, egentligen). Så att de som producerar den där dåliga mainstreamporren kommer nog inte att lägga mer pengar på filmerna, kanske göra fler filmer (behöver vi verkligen mer sån porr?) och håva in storkovan. Å andra sidan har ju porrbanchen om någon branch insett marknadsföringsvärdet av fildelningen, det var ju i och med internet och fildelningen som porren blev den miljonindustri den är idag. Kanske skulle vi skicka skivbolagen, filmbolagen och artisterna på studieresa till nån äcklig porrgubbe, alternativt kanske någon från porrindustin kan hålla en inspirationsföreläsning för dem. Det vore väl nåt?

Inga kommentarer: