fredag, september 04, 2009

Uppsamlingsheat

Det finns så mycket som brummar i mitt huvud just nu, vet inte var jag ska börja, men jag börjar det som har hänt i livet, i Göteborg. Så jag har kommit ifrån Alingsås ändå till Hisingen och Wieselgrensplatsen. Där saknar jag en frys, jag måste skaffa en frys på nåt sätt och en ny mobil och lite böcker till mina kurser. Jag har gått över Göta älv-bron en gång, det var något av det värsta jag någonsin har gjort, jag är räddare för broar än jag är för rulltrappor och alla som har åkt rulltrappa vet hur jobbogt jag tycker det är. Men fobier är till för att utmanas och grejen är att jag faktiskt också tycker att spårvagnar är rätt läskiga också, men jag måste ju komma över bron på nåt sätt...

I skolan har vi mest pratat om kulturpolitik, allt bara snurrar, igår provocerade jag klassen med att säga att i framtiden borde kulturpolitiken avskaffas och upptas i andra politiska sfärer. Kan väl säga att jag inte hade så många med mej, en del verkar till och med bli lite upprörda. Fast så klart så sa de inget, de är ju kultiverade människor som kan hålla inne på ilskan, trots att man ser att de nästan exploderar.

Trots allt gillar jag min klass, men jag blir lite trött på alla presentationer och grejer. Och jag gillar också att jag kan skratta åt mej själv, det behövs i ett rum med en massa kulturmänniskor, självdistans...

Inga kommentarer: