fredag, september 18, 2009

Intervju-uppgift

Imorgon ska jag till Stadsmuseet här i stan och intervjua en projektledare där, här är det ingen helg minsann... Det jobbiga är att jag har ingen aning om hur man genomför en bra intervju eftersom vi har inte gått igenom det än och det är inlämning nästa fredag. Jag tycker upplägget på det här är lite konstigt, vi har fått mejl däremot, vilket man nog ändå få se som något bra, för först skulle vi inte få det heller. Alltså, jag köper inte riktigt argumentet att "det är så här det är att jobba med kultur" i och med det här med planering och framförhållning. Visst ändrar sig förutsättningarna när som helst, men ska man jobba med en tredje part så måste man ju planera så långt det går. Det funkar liksom inte att få en intervjuuppgift på onsdagen och inlämning på fredagen, det funkar inte.

Jag antar att det är därför det behövs speciella projektledare enbart för kulturen, fast då hade jag hoppas att även utbildningen i sig skulle ha lite framförhållning att lära ut. Annars blir ju inget bättre i vilket fall.

1 kommentar:

Evil Runar sa...

Jodå! Kultur, det funkar så här, för att använda en metafor.
"Jag kunde ju inte simma under båten, och jag kunde inte simma runt båten och jag kunde ju inte klättra över båten så ... jag fick simma under båten"
"Jamen det gick ju inte"
"Ah... men vafan skulle jag göra?"