måndag, september 21, 2009

Att SMS:a eller inte.

Nu ska jag berätta alla snaskiga detaljer från lördagen. Så här var det, jag var hos en klasskompis där några skulle träffas innan vi skulle gå till Musikens Hus. Dit kom även en kompis till en av mina klasskompisar (hon var också där, men det var inte hos henne, utan hos en annan klasskompis). Nåväl... Han (M) kom dit och jag visste redan att han hade pluggat media i Skövde och var lite nyfiken på vem han var. Det visade sig att han hade slutat på våren 2001 och jag började på hösten, så vi kände rätt många människor och hade en massa att prata om, dessutom visade det sig att han kommer från Ljungby, inte många mil från Vaggeryd, åtta kanske.

Vi forsätter att prata när vi kommer till Musikens hus men efter ett tag inser jag att han är intresserad av något annat än att bara prata. "jaja" tänker jag "lite mys och kanske lite hångel är väl alltid trevligt" och vi kramas och så. Sen säger han att han måste berätta en sak och jag blir lite orolig, det visar sig att det han måste berätta är att han och hans tjej har haft en paus i sex månader, efter att ha varit tillsammans i tre och ett halv år. Jag blir helt konfunderad och vet inte hur jag ska reagera, ska jag berätta att jag inte ligger med killar första gången jag träffar dom eller att jag knappt hade riktat in mej mot ett hångel och att jag inte alls såg någon intressekonflikt eller att jag inte tror på att man kan pausa ett förhållande, antingen är man tillsammans eller inte och framförallt inte i ett halvår eller bara skratta honom om rakt upp i ansiktet? Det var väldigt konstigt och jag stod där och behärskade mej för att inte säga något elakt eller skratta.

Så det blev inte ens hångel och jag kände att jag inte orkade mer den kvällen och gick hem. Grejen är att jag tycker att han är söt och vill gärna träffa honom igen, men samtidigt är jag rädd att han vill mer än jag, mer seriöst liksom eller att jag ska få känslor för honom och sen går han tillbaka till sin flickvän och jag blir sårad, eller att jag bara blir en "komma över"-tjej, tills han hittar någon annan. Allt det där har ju hänt innan och det kan jag leva utan. Eller så blir hamnar jag i något konstigt trekant-grej.

Idag när vi hade slutat kom iaf hans kompis fram till mej och sa att hon hade träffat honom på färjan och att han hade sagt att hon skulle ge mej hans nummer, om jag ville höra av mej nångång. Och nu vet jag inte vad jag ska göra, ska jag skicka ett SMS och föreslå ett möte, eller ska jag det inte. Kan jag träffa honom utan att han får för sig att det betyder någon det inte betyde? Vad vill han egentligen, var han tvungen att berätta om sin tjej, allt hade varit mycket lättare om han hade låtit bli!

2 kommentarer:

Eklindh sa...

Knulla honom... Du kommer säkert att tröttna snart iallafall.

Lek lite det blir lite bättre på det sättet.

Anonym sa...

En paus på 6 månader, det var nog det roligaste jag hört! Du får ta reda på mer detaljer. Bor de ihop, osv osv, annars finns det ju andra att bli intresserade av, som inte håller på med massa velande. Jag håller nog med föregående talare i övrigt. /P