söndag, juli 27, 2008

Varför jag hatar män del III (jag tror att det är del III) eller hur tänker dom nu?

Egentligen hade jag tänkt att fortsätta mitt vits-tema här på bloggen idag, men så när jag var ute och cyklade ikväll så hände ju det där som allt som oftast händer när jag cyklar till Skillingaryd och tillbaka. Cykelvägen mellan Vaggeryd och Skillingaryd går nämligen en lite kort bit jämsides med E4:an, bara några hundra meter och sen viker cykelvägen av mot gamla E4:an. Men under den här korta biten händer det när jag cyklar och bilar tutar och ibland känner sig människorna i bilarna manade att sticka ut huvudet genom förnstret och skrika någonting. Grejen är att jag vet inte vad de skriker, för de kör så fort så allt låter som "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH" eller något liknande primitivt läte och sen är de borta. De som tutar och skriker har alla snopp bör tilläggas.

Jag undrar vad som är grejen, vad hinner de att tänka när de kör på E4:an mot Helsingborg strax utanför Vaggeryd och nästan vi avfarten till Götaströms Golfklubb och Skillingaryd Norra och de ser mig cykla där. Tänker de att "om jag tutar eller skriker så vill hon nog ligga med mej?" Eller går de på autopilot? Är de grottmänniskor fast utan påkar och varför känner jag mej aldrig sån? Varför kan jag inte få cykla ifred den där korta biten, jag vill ju ändå inte ligga med dom?

3 kommentarer:

riksomengris sa...

Hur vet du att du inte vill ligga med dem? Du har ju inte träffat dem? Det enda felet med dem är just kanske att de har en överaktiv tuta.

Sarha sa...

Sant, men med tanke på hur stor del av den manliga befolkningen jag vill ligga med så är ju sannolikheten att jag vill ligga med nån som tutar på mej när de susar förbi på motorvägen minimal.

pernilla sa...

Åh! Det där känner jag igen, under gymnasietiden väntade jag varje morgon på bussen, på hållplats intill vägen. Det tutades, det öades, det blinkades. Här har vi även det v pratat om förut, Sarha, jag är ju helt dold under en jäkla massa kläder och mössor nedtryckt på huvudet, men nog FAN ser de att jag är tjej och tutar därför. Min bror har aldrig stött på de här problemen. Samma busshållplats, samma bilar. Samma grottmentalitet?