fredag, juli 11, 2008

Roadtripp

Idag vart det en roadtripp med familjen. Till Mariannelund och Vimmerby gick färden med en fika och mjukglass på Eksjö camping på vägen hem. Vi var i Mariannelund och köpte lite marknadsgodis och sedan åkte vi förbi Bullerbyn på vägen till Vimmerbyn och tog svängen kring Hultsfred innan vi kom fram till Vimmerbyn där vi gick en runda på stan och mamma och pappa köpte bröd. Sedan tog vi den snabba vägen hem med ett litet stopp på Eksjö camping och tittade på får med några lamm och frireligiösa människor samt lyssnade på ett soundcheck med kvällens musikunderhållning och några frireligiösa barnsånger som de sjöng under barnens lekstund sen åt vi mjukglass och åkte hem.

När vi kom hem tog jag tag i mitt cyklande som jag har tänkt på ett tag, jag tänkte börja cykla en sväng varje dag, för att det är skönt och när man delar ut tidningar så måste man ju stanna överallt, det är inte lika skönt som att bara trampa på. Det var väl allt som jag hade att skriva idag, imorgon blir det att fortsätta med cementrören och åka in till stan (Jönköping) och hjälpa mamma hitta ett tpr byxor eller kjol till min brors bröllop, skor behöver vi också.

Inga kommentarer: