söndag, januari 03, 2010

En lista, i brist på annat.

Jag tänkte härma Karin lite med hennes lista eftersom jag inte har så mycket att blogga om alls nuförtiden.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Oj, jag vet inte om nåt speciellt hände alls igår... Men jag var nöjd med det, så jag var glad.

Vad gjorde du 08.00 i morse: Sov, fast jag var uppe vid nio när jag vaknade av att jag fick mens, seriöst jag vaknade av att jag fick mens, det händer ju aldrig, den är ju bara där när man vaknar ibland.

Vad gjorde du för 15 min sen: satt vid min dator, precis som jag gör nu. Kollar på Damernas detektivbyrå, sista chansen på svtplay. Nytt avsnitt på Tv:n ikväll, tror jag.

Det senaste du sa högt: Mm... (åt hemmagjord godis)

Det senaste någon sa till dig: Jaha. (Min pappa som jag visade foton från Barcelona för)

Vad har du druckit idag: Vatten och lättmjölk

Vad är det senaste du åt: clementin och macka

Vad var det senaste du köpte: Man handlar ju inte så mycket här i byn, så jag antar att det var en julklapp till min bror.

Vad är det för färg på din ytterdörr: ljusblå (min mor blev trött på det mörka träet)

Vad är det för väder hos dig nu: Snö och kallt!

Godaste glassmaken: Lättare att säga vilken glas jag inte gillar...

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, men knulla kan man ju göra ändå...

Sover du tungt: beror på vad jag sover och ensam eller med någonannan.

Drömmer du mardrömmar: näe, gjorde det ofta när jag var liten eller bodde i skövde, berodde på stress tror jag. Nu tappar jag bara håret eller slutar sova när jag blir stressad.

Trivs du med ditt jobb: Har inget jobb, men jag trivs rätt bra i skolan, speciellt nu när det är jullov.

Favoritklädsel: bekväma...

Favoritlåt just nu: Jag älskar musik, kan inte välja ut en speciellt låt, det beror på humör vad jag gillar eller inte gillar.

Vad ser du om du tittar till höger: Min säng och en massa av mina grejer (förvaring i väntan på någonstans att bo mer permanent)

Vad gör dig glad just nu: Att allt är som vanligt, inga personliga katastrofer eller sånt.

Vad ska du göra härnäst: Kolla klart på Damernas detektivbyrå, sedan blir det väl att laga mat och kolla på reprisen av Ugly Betty på Tv. Gå ut gå lite också.

Höger eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Helt ok.

Favoritgodis: Allt.

Kläder just nu: Mysbyxa och tröja.

Sommarplaner: Inget, jobba och hitta nånstans att bo i Göteborg, mitt andra hands kontrakt går ut i Juni.

Hur många kuddar sover du med: Två.

Spelar du nåt instrument: Har spelat blockflöjt och kan ta ut ackord på piano, men det var längesedan sist.

Morgon eller nattmänniska: Bara människa...

Vad är viktigast för dig: Oj, vilken stor fråga, jag vet faktiskt inte... Att jag och de jag bryr mej om mår bra och är glada och sånt, förstås. Annars vet jag faktiskt inte.

Är du kittlig: Absolut!

Snarkar du: Ja.

Stjärntecken: Vattuman.

Äckligaste insekten: Alla, förutom nyckelpigor.

Längtar du mest efter nu: Ett glas vatten och mitt badkar i Göteborg.

Inga kommentarer: