söndag, januari 31, 2010

Filmfestivalen och sånt

En filmnörd som jag har alltid tänkt att "om jag bara bodde lite närmare Göteborg när det är filmfestival så skulle mitt liv vara komplett", nu bor jag här och jag hatar redan festivalen och dess besökare och den har knappt börjat. För egentligen så är det väl inte filmerna eller besökarna jag hatar, det är det där med att en massa pretto-människor samlas på ett och samma ställe för lite kollektiv navelskåderi. Jag orkar inte med det.

Och jag har inte råd att gå på några filmer heller, dessutom finns det ingen film som jag "bara måste se" och de som jag skulel vilja se, kan jag se på annat sätt utan pretto-människorna.

Jag brukar tycka att seminarierna är det roliga, men nu är jag både schemalagd i skolan och även om jag skulle haft tid att gå på nåt så är det inget seminarie som direkt lockar i år, trots ett roligt "sharing"-tema på festivalen. De kunde allt dra i några växlar till, vara lite provokativa och nytänkande. Nu känns det lite lamt, alltihop. Eller så är det jag som inte kan släppa tanken på alla pretto-människor och deras navelludd, som de gillar att undersöka och jämföra med andras.

Dagen ska annars ägnas åt typografi, precis som gårdagskvällen. Det ska även fixas lite med bilder i photoshop, sen hoppas jag att jag ska bli klar med layout-uppgiften idag, det skulle vara så skönt att bli flera dagar i förrväg och slippa tänka på det nåt mer.

Inga kommentarer: