fredag, januari 22, 2010

Var vill jag vara och vem vill jag vara?

Vi hade en föreläsning med en grafisk formgivare i veckan, hon sa bland annat citatet ovan. Ett bra citat som man kan fundera på då och då. Var vill jag vara och vem vill jag vara...

Jag har lite ont i magen för att jag fyller år på måndag, inte för att jag ska fira, men man blir så påmind på födelsedagen om att man kanske inte är där man vill vara eller den man vill vara. Eller snarare, man är inte där eller den som andra tycker man ska vara, när man har kommit upp i en viss ålder. Man ska ju ha jobb, familj (eller åtminstone i ett långvarigt, seriöst förhållande), körkort etc.

Och jag har ingenting av allt det där.

Jag känner mej väldigt tonårig just nu, fast tonårig på ett bra sätt, inte pubertal eller hormonell eller så. Bara förvirrad som en tonåring, ombytlig som en tonåring, drömmande som en tonåring.

Inga kommentarer: