måndag, januari 04, 2010

2009-lista

Ännu en lista som jag har snott från Karin. Ikväll ska jag packa och gå å lägga mej tidigt, ska åka tillbaka till Göteborg imorgon och på onsdag väntar en fika med Sagal, från klassen och sedan på torsdag börjar skolan igen...

2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag flög utomlands för första gången, till Barcelona, gillade inte flygningen eller att komma till ett land där man inte förstår språket, jag hade föredragit ett engelskspråkigt land, jag kände mej så osjälvständig när jag inte kunde språket.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inget förra året.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Hm, näe, inte vad jag vet, iaf inga av mina närmaste eller de jag har kontakt med så mycket.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, inte det heller, ta i trä.
5. Vilka länder besökte du? Spanien.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Mer skönlitteratur, minst en bok i månaden.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Hm, bra fråga...
8. Vad var din största framgång 2009? Jag kom in på skolan i Göteborg, hade hoppas kunna skriva klart en c-uppsats eller två också, men det får väl vänta lite...
9. Största misstaget? Överlag dålig tidsplanering under hela året.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, spysjukan i julas, och diverse muskelinflammationer och överbeslastningar under året.
11. Bästa köpet? Min frysbox!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Varje dag som är precis som vanligt och inget otrevligt händer är jag glad för, har haft tillräckligt med de där andra dagarna nu.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Det jag vet jag inte än.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Svår fråga, antagligen status quo.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Hälsat på vänner, men det är mest en fråga om pengar och det har jag inte så mycket just nu. Skrivit uppsatser. Tidsplanerat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Bitit på naglarna.
18. Hur tillbringar du julen? Med familjen.
19. Blev du kär i år? Nej, eller jo, jag har ju mitt hemliga projekt i skolan, men jag vet int eom jag är kär i honom ännu, jag jobbar på det.
20. Favoritprogram på TV? Nurse Jackie.
21. Bästa boken du läste i år? Alla Jonas Hassen Kehmiri-böcker.
22. Största musikaliska upptäckten? Oj, jag upptäcker ju ny musik hela tiden, jag vet faktiskt inte.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Eh, jag önskar mej inget och jag fyller heller inte år.
25. Något du önskade dig men inte fick? Jag önskade ju mej inget!
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Hemma, utan att fira alls, åt väl kanske en tårtbit eller så.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer tid med mina vänner som bor runt om i landet.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Bekväm.
29. Vad fick dig att må bra? Musik, film, sport på TV, Internet...
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Adrian Grenier.
31. Vem saknade du? Saknade de vänner jag inte kan träffa när jag vill
32. De bästa nya människorna du träffade? Min klass, många är hemskt jobbiga, men jag kan stå ut med dom mellan klockan nio och fyra måndag till fredag iaf.

Inga kommentarer: