tisdag, januari 19, 2010

30+ kulturarbetare i ett rum som ska lära sig datorprogram är inget kul...

Mitt första minne av mina klasskompisars datorkunskaper är från första veckan då den första frågan var hur man gjorde en ny mapp på skrivbordet (alla har inte fått koll på det än). Sedan efterfrågades det föreläsningar i Exel (kommer i vår) och mejlprogrammet. Suck...

Man kan tro att mina klasskompisar är 50+:are, det är de inte, de är 22+are. När jag gick i skolan fick vi lära oss maskinskrivning, förutom två veckor då vi fick leka med de få datorerna som fanns på skolan. Jag tänker att jag borde vara en av de sista årskullarna som inte hade datakunskap i grundskolan och även om man är mest intresserad av kultur kan man tycka att det är konstigt att man inte har snappat upp nåt, förutom facebook.

De kommande veckorna ska vi hålla på med trycklayout, indesign och photoshop, måste jag säga att genomgångarna av programmen är minst sagt utmattande? Imorgon eftermiddag har vi andra genomgången med indesign, min hjärna ser inte fram emot den.

Inga kommentarer: