torsdag, augusti 06, 2009

Lite musik, lite arktektur och lite "I dare you..."

Jag har massor att skriva idag, inte bara uppsats utan också texterna till Göteborg. Jag hittade ett jätte kantarellställe när jag var ute och gick (tyvärr tror jag inte att jag är ensam om det, så att jag faktiskt ska få plocka nån svamp där är väldigt liten) fast ändå efter mitt fynd kände jag mej lite låg så dagens låt blir av New Order, passar en sommardag som denna.

Jag tänker att det bara är jag som är intresserad av industriarkitektur och bauhaus, men här iaf en längre text om bauhaus som ni kan läsa om ni inte har nåt bättre för er...

Och på dn.se läser jag att en timbro-man (jobbar det inga kvinnor där eller är det som i kyrkan, där kvinnorna ska vara tysta...) tycker att kommunerna ska dra ner på kultur och fritid och spara pengar. Visserligen håller jag med honom om äventyrsbaden, mest för att jag hatar äventyrsbad, jag vill bara ha 50 m bassänger som jag kan simma i utan att behöva trängas med folk. Fast jag utmanar den här timbro-mannen att bo två år här i Vaggeryd, där det enda som finns är fotboll, bandy, kyrka och arbetslöshet, varav bara två av fyra är kommunfiansierade. Sen kan han komma och säga att det behövs mindre satsningar på kultur och fritid, I dare him. Jag gissar att han efter sju månader här har börjat klättra på väggarna, efter ett år har han blivit helt apatisk och folkskygg, efter 1,5 år har han tappat livsglädjen totalt och efter två år är han övertygad om att han inte är värd något bättre...

Inga kommentarer: