söndag, juli 05, 2009

Sömnlöshet i den digitala tidsåldern

Jag vet inte om det beror på värmen eller sömnlöshet eller både och, men just nu känns allt sådär.

Trots att jag läste på svd.se om det här projektet, som verkar lovande, eller iaf en start på något bra. Personligen tycker jag att folk på museum överlag underskattar internets möjligheter, lite tråkigt med bara en massa "katalogskort" att titta på, lite mer interaktivitet vore roligt och kanske lite mer roliga funktioner som t.ex. ne.se:s "Slumpord" eller en slags roligare navigation mellan korten, förutom ämnesorden, men det kanske kommer, om man har tur. Visst är internet i mångt och mycket ett textmedium men det finns ju betydligt fler möjligheter om bara folk har tid och pengar att satsa på det.

Och jag pushar för internetpaveljongen i Venedig en gång till, en del grejer är bra, andra kanske mindre... men det är iaf något! Och förhoppningsvis så lever den vidare ett tag.

Men jag avslutar med en låt, för det är lite såhär det känns just nu.

Inga kommentarer: