fredag, juli 24, 2009

Imorgon ska jag unna mej...

... en liten sovmorgon, 2.40, det låter väl som en human tid att vakna på? Förra lördagen blev jag omringad av ett gäng fulla tonåringskillar som ville prata om tidningsutdelning, när jag gick upp, vilka tidningar jag delade ut, hur många, var etc... Fruktansvärt irriterande och lite skrämmande. Inte för att de var aggressiva men att bli omgiven att ett gäng fulla killar halv fyra på morgonen som inte låter en cykla vidare är lite otäckt.

Hoppas inte jag träffar några sådana igen, fast vad är oddsen på det? Lönehelg, semester, uppehållsväder, allt pratar emot det. Att jag sedan jobbar dubbelt, alltså ska köra två distrikt imorgon gör inte saken bättre, men folk får leva med att få sin tidning lite senare, det är ju sjutton lördag!

1 kommentar:

Martin sa...

Ja det gör det...

Lördagen var ju den dag man såg fram mest emot när man körde tidningar (sarkasm). Jag tror aldrig jag träffat på så mycket konstigt folk som ville prata med mig som på lördagsmornarna, vanligtvis var dom ju fulla också...

Hoppas du slipper sådant inatt... :)