torsdag, juli 16, 2009

Hjällbo och choklad

Så här kommer min lilla reseskildring av gårdagens roadtrip med mor och far. Vår GPS ville att vi skulle köra världens omväg över Falköping, eh, nej tack, tänkte vi och tog vanliga vägen till Göteborg, nr 40 från Jönköping. Dit resan gick snabbt och bra tills vi kom till tingstatunneln i Göteborg, den håller på att renoveras vilket resulterar i köer. Vår bil som är van vid att köra på landsbygden är inte van vid köer, vilket resulterade i att den nästan kokade, men vi klarade oss undan som tur var och hittade efter bara en U-sväng vis slakthuset till Hjällbo. Fett najs!

Sen irrade jag runt lite i Hjällbo, hade svårt att hitta rätt, bara för inse till slut att lägenheten låg i huset jag gick till först. Tyvärr, visste jag inte vilken våning lägenheten låg på, eller ens vad de heter i efternamn så jag kunde inte ringa på porttelefonen utan fick ringa på mobilen, vilken var upptagen. Jag var utelåst i Hjällbo. Efter en kvart eller så fick jag efter mycket om och men ändå tag på dom och kom in.

Rummet var najs, folket i kollektivet verkade trevliga, iaf de två jag pratade med, vi drack te och pratade digitalkonst, Sveriges geografi och pingstvänner. Lite jobbigt bara att mitt rum ligger i direkt anslutning till balkongen, vilket betyder att folket måste gå genom mitt rum för att komma ut på balkongen när de ska röka. Men då får man iaf träffa folket även när man befinner sig i sina mest osociala perioder, bara de stänger dörren så inte röken kommer in i rummet. Och kanske lite jobbigt när det är fest... Och så glömde jag fråga hur det är med garderober och sånt, jag såg inga på rummet.

Sen skulle vi åka hem och tänkte skona bilen från tingstatunneln, vilket resulterade i att vi åkte vilse, halvvägs upp till Alingsås (genom småvägar) och efter en fikarast kunde vi iaf svänga av neråt Borås. Resan dit tog lite över två timmar, resan hem över tre, nästan fyra timmar. Inte roligt alls. Som tur är stannade vi på Lidl på hemvägen och jag kunde köpa min bästa choklad, eller min bästa istället för-choklad. "Alla" vet ju att jag älskar Mövelpick choklad, men den är typ omöjlig att få tag på här, och då funkar faktiskt Lidls Bellarom gräddchoklad lika bra, ett tips!

Imorgon ska jag lägga upp några bilder också!

Inga kommentarer: