onsdag, juli 08, 2009

(o)väntat besök

Jag fick ett sms när jag var ute med hunden i söndags från Oa som jag inte har sett på ett år eller så, han skulle genom Vaggeryd i måndags och undrade om jag var hemma och det var jag ju. Så han kom med bil från Norrköping, där han varit på 25-års fest hos Daniel och Emy.

Jag får alltid lite ångest när folk kommer hit till för det finns absolut ingeting att göra, mer än att gå i skogen, titta på tv och lösa korsord, och just nu har jag dragit ner på korsordstidningar, för att jag ska göra färdigt mina skolgrejer istället. Vi gjorde iaf allt av det där plus att vi var ute och gick med hunden en sväng. Dessutom var vi och handlade på ICA och lagade mat, åt den, fikade och åt glass, innan han tog tåget neråt landet på kvällen


Jag och Oa.


Oa går i skogen, eller det som en gång i tiden var en skog...


Jag går i skogen.


En gång skog, nu stubbe.


Oa poserar ut ur bild.

2 kommentarer:

riksomengris sa...

frågan är väl vad ni lagade för nåt?

Sarha sa...

ungsrostade grönsaker.