tisdag, juni 30, 2009

Ujujujuj

Jag läste ett inlägg på Peter Sundes blogg där han skrev om laddade kanoner, inte trodde jag att de skulle rikta dom och skjuta av mot sina egna fötter...

Jag ska vara ärlig, jag har aldrig gillar sellouts, när jag var yngre slutade jag lyssna på band om jag tyckte att de hade sålt ut sig för mycket, sån är jag inte längre, band förlorar inte inte så mycket av sin trovärdighet om deras musik hörs i en reklamfilm. Men det är lite annorlunda med tpb och piratbyrån, de är inget rockband som har har harvat på i en svettig replokal i 10 år, de är ju något mer, något större och förlorar faktiskt trovärdighet, en massa trovärdighet och cred. Och grejen är ju att sånt kan man inte köpa för pengar, inte ens 60 miljoner. För att inte tala om hur ifrågasatta de kommer att bli härdanefter, kommer de någonsin få svara på andra frågor igen? Kommer fildelardebatten någonsin gå framåt, för (tyvärr) har de ju blivit fildelarförespråkarnas språkrör, vem ska föra våra röster nu? Inte för att jag kanske tycker att de har varit sådär jättebra alla gånger, ibland lite väl för pubertala och väldigt ofta obstinata och självgoda.

Om de bara hade låtit tpb dö, sänkt det till internetbotten, hade det blivit episkt och nu har de gått och blivt precis det de säger att de inte är (och prata om att göra en dålig affär, 60 miljoner, tpb är ju värt mycket mer), men vem är jag att döma, det är som den där låten, fast man tycker att om de nu ska bli sellouts så kunde de göra det ordentligt! ;)

Inga kommentarer: