fredag, juni 05, 2009

På sikt är nog detta bra!

För om inte svt inte har råd att sända sportevenemangen kan man tänka sig att tv4 köper de rättigheterna istället och med tv4 följer Patrick Ekwall och med Patrick Ekwall blir resultatet att jag inte kollar på sportsändningarna alls. Jag har redan slutat titta på handbollen (trots att jag älskar att titta på handboll) men jag klarar inte av hans intervjuer och rapporter från bänken. Jag klarar inte ens av tanken på att herr Ekwall när som helst kan komma in i sändningarna, om jag ändå kunde vara säker på att han bara förekom i pauserna, kunde jag ju bara byta kanal då men så är det ju inte.

Kanske tänkte kulturministern just på oss som är beroende av sport på Tv, för Patrick Ekwall är för oss som antabus är för alkoholisten, han gör oss (iaf mej) allergisk mot sportsändningar.

Sen vet jag förstås inte om mer pengar automatiskt ger bättre kvalité på dramaserier och liknande, de bästa tv-serierna jag vet har haft en ganska liten budget, egentligen, stora produktionsbudgetar brukar oftast leda till pretentiösa serier och filmer.

Inga kommentarer: