söndag, juni 07, 2009

Idgar välgörenhet

Idag bokade jag tågbiljetter till Herrljunga och hem från Falköping. Sen insåg jag att min ditresa var bokad på fel dag och min vana trogen så hade jag ju bokat den absolut billigaste biljetten, den som man inte kan omboka, så det blev att ge SJ 109 kr, fast det kan dom behöva, jag ser det som välgörenhet, eller så kan vi se på det som att jag fick över 500 kr av SJ för ett inställt tåg och för att de sedan tog så långt tid på sig innan jag fick "tillbaka" mina pengar (som blev en resa till Lund tidigare i vår). Jag har liksom betalat tillbaka lite av de pengarna nu och än så länge så har jag ju fått mer pengar av dom än jag har gett dom. Jag har iaf lärt mej idag att man inte ska boka biljetter när man inte har sovit så bra, man måste ha koll på saker och ting.

Dessutom kände jag mej modig idag så jag reser med mobilbiljett iaf på ditvägen.

Nu när jag har fixat biljett kan jag äta i lugn och ro och sedan vila lite, gå ut med hunden och sedan tillbriinga kvällen med valvaka och uppsatsskrivande (jag ska banne mej bli klar med den innan jag åker på intervju) med gott samvete.

Inga kommentarer: