torsdag, februari 04, 2010

Filmfestivalen del II

Jag dissade filmfestivalen ganska mycket i början av veckan och jag har inte ändrat mej ett dugg. Det stör mej varje dag när jag går till skolan i Lagerhuset att det där jävla tältet står precis utanför byggnaden och alla de där människorna som rör sig omkring det. Kanske är det bara så att jag hatar människor rent allmänt och filmmänniskor i synnerhet som gör den här tiden så jobbig.

Men det finns iaf en film som jag faktiskt vill se, mest beroende av mitt sjukliga intresse av RAF. (Apropå sjukliga intressen har jag kommit fram till att min kärlek till typsnittet Hobo, inte är direkt lämpligt såhär mellan människa och typsnitt, det är på ungeför samma nivå som mina känslor till operativsystemet Windows 98, och jag blir alltid kallad för nörd i skolan...) Men tillbaka till filmen, jag vill gärna se den, efter att festivalen är slut eller i min ensamhet och sen läser man sånt här och man vill bara se den ännu mer. Alltså det är ju galet intressanta människor om nu bara de där jobbiga filmmäniskorna kunde försvinna in sina grottor nångång så jag kan få titta på film ifred.

Inga kommentarer: