lördag, februari 06, 2010

Hets

Sagal hetsar mej och LIA:an nästa vår, god damn it, jag har ju inte ens fått tag på en till kort LIA:an nu i vår. Hon säger att min största utmaning är att hitta en LIA:plats där jag kan använda all min kunskap inom alla ämnen. Jag tror ju inte att det finns någon sådan, speciellt inte här i Göteborg, jag menar det finns knappt inte ens några utställningssammanhang som tänker lite nyskapande. Jag får ångest. Nya medier, utställningar, projektledare, konstvetenskap... Det är ganska svårt att få ihop det. Jag tycker det är jobbigt när folk hetsar så, jag tänker att saker och ting ordnar sig så småningom. Jag borde bara ha nån med koll att bolla idéer med, det är svårt att hitta någon på Kulturverkstan, de flesta där är inte alls inne på samma ämnen, de är mer renodlade, teater, film, musik, dans, aktivism etc.

Sagal hetsade mej ockå lite angående det här med killar. Hon tycler att jag borde ha en lite vårflört, det tycker jag med, men jag orkar inte lägga ner energi på det. Jag tänker att det kommer när det kommer, har jag tur är det en akademiker som använder ord som jag inte förstår men ändå får mej att känna mej smart och bekväm, en som inte stressar eller hetsar, en som inte har en massa förutbestämda åsikter om hur ett förhållande ska vara. En som tar dagen som den kommer. Tills jag hittar honom så nöjer jag mej med att youtuba rikskända akademiker istället och tråna framför datorn. Har jag tur hittar nån av dom hit till Hisingen nångång...

Inga kommentarer: