lördag, februari 13, 2010

Det där med att ta tag i sitt liv del II

När man väl tar tag i sitt liv så leder det bara till ännu mer kaos på min diskbänk. När jag var och köpte ketchup igår fick jag idén att fixa fika till nästa handledningsträff (den sista innan LIA:an och den här gången på filmfestivalens kontor och inte på Språkcaféet, så det kan ju vara trevligt att göra nåt extra dit). Ketchupinköpet resulterar alltså i stora bakplaner för nästa helg och jag som kanske hade velat åka till småland då. Nåväl, här ska det bakas, småkakor, muffins och kanske någon bulle. Jag tänker de fyra smakerna, choklad, laktrits, vanilj och den siste kan vara allt från kanel till mint till kokos.

Idag har jag tagit tag i disken, vilket har lett till anarki på diskbänken, fast jag vet att det blir bättre sen när jag har tagit tag i disk omgång nr. 2. Man måste diska i omgångar när man bor såhär litet, vilket iofs gör att man drar sig för om man råkar nudda vid något riskerar saker att ramla omkull och gå sönder.

Jag ska försöka få iväg nåt mejl om LIA idag och dammsuga, jag kan ta tag i mina uppsatser inatt när jag lyssnar på OS-sändingarna på radion.

Inga kommentarer: