fredag, februari 12, 2010

Det där med att ta tag i sitt liv.

Jag är ledig från skolan idag och eftersom mina planer för att styra upp mitt liv förra helgen gick om stöpet gör jag ett nytt försök denna. Det jag ska styra upp är en c-uppsats i konstvetenskap, en c-uppsats i berättarteknik, en LIA-plats, halva veckans disk (jag hade ett allvarligt snack med mej själv i söndags om att sluta samla på mej en massa disk utan diska en gång varje dag istället, jag lydde snällt fram till tisdags), handla ketchup (för jag har glömt göra det i flera veckor nu och jag gillar ketchup) och slutligen verkligen fundera över vilken roll jag vill ha i det nya projektet i skolan, för jag hamnade i en konstig grupp och jag måste verkligen styra upp och vara hård om vi ska få ihop en affärsplan på fem veckor. Fast det är ju exakt samma roll som jag alltid får ha, jag är trött på att vara den uppstyrda som skriver rent protokoll och som känner så jäkla mycket ansvar att jag inte kan ha roligt. De här gången ska det bli annorlunda.

Så det är min helg, jag blev vjuden på en Grunge-fest ikävll, det ska komma en söt kille dit, det vet jag, men fest i sig kommer sannorlikt att bli mer eller mindre ett regelrätt fylleslag, så jag skippar den med största sannorlikhet. Den söta killen får va just nu.

Inga kommentarer: