måndag, februari 22, 2010

Snö

Det kom ju ner lite snö från himlen i helgen och för en kost stund kändes det som att hela Hisingen blev insnöad. Det kanske det blev också, det gick ju inga spårvagnar överhuvudtaget över Götaälvbron. Jag tillbringade helgen mest inomhus bakandes, resultatet blev en formfranska, brytbröd med vitlök, "citronpinnar", blåbärsgrottor (som jag råkade bränna), mörkakor rullade i rörsocker (lite påhittat), chokladmuffins, mardrömmar (drömmar med lakritssmak). Och jag är sugen på att baka mer!

Men nu är lunchen slut och det blir ännu mer bokslut och bokföring... suck...

I morgon ska jag fika med Kristina, på onsdagkväll ska jag och Sagal på vernissage, på torsdag ska jag hem till småland för att gå till tandläkaren på fredag och någongång ska jag också hitta en LIA-plats...

Inga kommentarer: