måndag, februari 15, 2010

OSdygnsrytm

OSdygnsrytm är det nyaste ordet i Sarhas vokabulär, det bästa och mest användbara är trots allt deadlinesmöblering (ni vet den där möbleringen som uppstår när det närmar sig deadline och saker börjar flytta sig allt närmare där man sitter och arbetar, böcker, matporslin etc.). Grejen är att egenligen har jag inget obligatoriskt i skolan, men det är en massa föreläsningar om företagsekoomi och trots att jag inte har några direkt planer på att starta ett eget företag känns det ändå som nåt som man borde ha koll på. Så jag halvsover mej igenom lektioner om skatter, budgetar, företagsformer och resultatsberäkningar. Jag hoppas att tillräkligt fastnar så vi i gruppen kan få ihop vårt grupparbete kring vårt utställningskoncept.

Och så ska jag höra av mej till Borås konstmuseum ang. LIA-plats, jag fick ett tips från min handledare, dags att börja utnyttja sina kontakter kanske. Frågan är väl bara hur jag ska ha råd att pendla till borås varje dag eller om jag kan hitta nånstans att bo i borås under fem veckorna, att veckopendla känns rimligare, rent ekonomiskt.

Nu blir det mer OS, te och läsning, vem vet kanske blir det en till medalj ikväll...

Inga kommentarer: