fredag, februari 13, 2009

Preventivmedel

Jag tänkte skriva ut dessa bilder på den gravida åttlingsmamman och använda som preventivmedel. Jag tror nämligen att bara genom att titta på dem knyter min livmoder ihop sig och äggstockarna säger upp kontakten med äggledarna.

Och det är så konstigt, jag brukar aldrig hålla med expressens ledare (av uppenbara skäl) men idag gör jag faktiskt det. Kulturutredningen är årets största "mycket väsen för ingenting" jag är grymt besviken, för att vara helt tyst i över ett år och bara hänvisa till en stor kommande utredning som knappt innehåller något, är ju bara bevis på regeringens oförmåga att föra en givande kulturpolitik. Inte för att sossarna gör ett speciellt mycket bättre jobb, båda parterna verkar sakna både visioner och initiativförmåga. Suck. Och varför blir inte kultursponsring avdragsgillt snart?

2 kommentarer:

Ewa sa...

Effektivt är ordet! Den ser inte ut som en del av henne längre utan som en halvt muterad varelse.

Sarha sa...

Ja, alltså alla kroppens proportioner är helt fel liksom och bara att hen kan stå upp är ju lite av ett mirakel...