måndag, februari 02, 2009

Bloggvärlden

Det är alltid lite charmigt att lyssna på medelålders journalister som spekulerar kring bloggar och andra moderniteter och man nästan höra på rösten exakt hur lite de egentligen vet och inte vet. Alltså, jag vill inte kränka någon nu, men ibland så så kan man höra när folk inte riktigt är bekväma i situationen. För det är ju viktigt att man inte kränker någon och om man vill jobba med ironi på internet så får man vara försiktigt och är man försiktig med ironi så förlorar man ju poängen oftast. Eller så struntar man bara i att skriva ut personnamn, det är ju faktiskt inte svårare än så. Dessutom gillar jag hur de verkligen poängterar om och om igen att alla kan läsa det eleverna skriver på bloggarna, jag tror att folk överlag är medvetna om det, för så korkad kan väl ingen vara, eller?

Nåväl, när jag har bloggat klart här ska jag ta ett varmt bad och kanske klippa mina naglar, jag har nämligen inte bitit på dem sedan innan jul och nu börjar de blir obekvämt långa.

jag insåg just att jag nästan alltid använder betäckningen medelålders som negativ, fast jag typ själv nästan är det, konstigt, min självbild får sig en törn.

Inga kommentarer: