torsdag, februari 12, 2009

"Om du inte aktar dej hämtar jag min pappa som är soppgubbe"

Jag minns när man var mindre och osams, då tog man fram pappa-kortet, "min pappa är starkare än din". När jag bodde i Vårberg fanns där en helmassa tags "127-hood", det kändes lite härligt ghetto, fast nån "drive-by-shooting" upplevde jag aldrig. Här i Vaggeryd händer aldrig några "drive-by-shootings" heller, här är det "shooting-ball" som gäller kombinerat med "min pappa". Hur kunde socialen säga att hon skulle polisanmäla en 10-åring? Jag bor jämte ett lågstadie här i byn och visst är barnen läskiga, men inte så läskiga och jag vet också att hotet om "min pappa" nästan aldrig genomförs. Förutom en gång när en tjej faktiskt gick och hämtade hennes pappa när hon tyckte att jag var elak mot henne, han var typ busschafför... Och hon och hennes kompis var elaka mot mej i stort sett varje dag i 10 års tid, men jag sa inget om det till hennes pappa, för jag var bara sex år då och jag visste ju inte hur länge det skulle hålla på. Kanske skulle jag ha sagt nåt, men det är ju försent nu ändå.

Tillbaka till 10-åringen, jag tycker ändå att hela historien är lite väl bisarr, även för att vara Vaggeryd, där man skvallrar om det mesta och allt överdrivs och blir helt galet till slut. Nåväl, man får hoppas att kvinnan vågar gå förbi sporthallen igen, fotbollsspelande ungar är sällan farliga.

Inga kommentarer: