fredag, december 14, 2007

Om det inte hade varit så att jag gick upp halv fem i morse för att hinna med ett tåg som gick sönder innan det ens lämnade centralen och sedan totalhavererade utanför Järna men sedan gick igång igen och kunde med snigelfart ta sig fram till Flen. För att bli inställt och vi passagerare fick vänta på nästa tåg som lämnade Stockholm två timmar efter vårat tåg, som dessutom redan var fullbokat och därför var vi tvungna att stå eller sitta på golvet tills det blev en plats ledig, där vi kanske om vi hade tur kunde sitta en station tills en ny person skulle sitta där( jag gav upp drömmen om en sittplats direkt när jag steg in på tåget, trots att jag hade betalt för en...på det första tåget)

Och om jag sen inte på grund av förseningarna och att min mobil dog inte kunde få kontakt med min pappa som skulle komma och hämta mej i Nässjö när jag efter många om och men fick information om hur och när jag skulle komma till nässjö, förrän jag kom fram till Nässjö, fick sitta och vänta aslänge innan han kom, eftersom jag först fick ringa hem från telefonautomat och sedan fick min bror ringa till honom på mobilen eftersom han var ute på äventyr.

Och om jag inte nu var astrött och helt slut skulle jag skriva om just denna helvetes tågresa, men jag orkar inte. jag orkar inte ens skriva ett brev till SJ och reklamera resan, just nu heller, det får vänta tills imorgon. Godnatt på er!

Inga kommentarer: