fredag, december 21, 2007

misslycklade muffins och bortgifte

Idag tog jag itu med muffinsbakandet, det gick sådär. Dumle muffinsarna fastande i muffinsplåten och pepparkaks muffinsarna rann ut ur pappersformarna som jag övergick till efter dumle-skandalen. Däremot blev saffrans muffinsarna över förväntan! Hoppas dom smakar lika gott som dom ser ut, jag har inte provsmakat dom än. Imorgon väntar det sista julgodiset och sen är det är det bara att vänta in julafton så kan hetsätningen börja.

Min mamma var och hälsade på lite släkt idag, uppenbarligen vill de gifta bort mej med diverse singel bönder, alla släktingar, jag menar man måste ju hålla det inom familjen, hur skulle det se ut annars och dom i släkten har redan planerat att jag ska jobba på antingen Andrémuseet i Gränna elelr på nåt museum i Jönköping, medan min framtida an tar hand om gården och djuren. Jag gillar inte riktigt den framtidsutsiktens, inte föra tt jag har nånting emot bönder, skulle vara trevligt att bo på landet, men så värst imponerande museum liv finns ju inte i Jönköping och den där André förstår jag inte varför han ska ha ett eget museum för över överhuvudtaget. Han var ju inte ens i närheten av Nordpolen innan han och hans besättning frös ihjäl. Dessutom vill jag absolut inte bo därute bland alla andra släktingar, jag har faktiskt lite självrespekt!

Inga kommentarer: