lördag, december 29, 2007

nyår

jag fattar inte och jag orkar inte. Jag fattar inte varför man firar nyår och jag orkar inte bry mej, i mitt liv har jag varit på två nyårsfester, en i Linköping och en i Skövde, det var väl inget fel på dom, men jag kan aldrig motivera mej att stanna kvar efter tolvslaget, i Linköping fanns liksom inte den möjligheten, eftersom jag sov hos en kompis i mjölby, i Skövde bodde jag så det var ok att gå hem tidigt. Här i Vaggeryd känner jag ingen och jag har inte ens orkat bry mej så mycket att ta reda på om det vankas fest nån annanstans jag kan besöka, så det blir ingen fest i år, precis som de flesta åren innan dess.

Jag tänker att jag kanske borde försöka träffa lite folk nångång, åtminstone dom som jag känner, men nu när jag har varit nästintill isolerad hela hösten så har jag nästan blivit lite smått folkskygg och jag har inget tålamod längre. jag tror jag kan tacka de där männen uppe i Stockholm för det, tack så mycket...

1 kommentar:

Martin sa...

Annars kan du bli eremit och leva i en döskallegrotta med en massa små katter och ibland kan du gå ut på stadens gator som en vanlig kvinna och handla.