söndag, december 09, 2007

"Actually if she does not like football she’ll probably be a United fan.”

Jag har sedan jag var 16-17 år gammal hejat på Manchester City i den engelska fotbolls-ligan, det har minst sagt varit mest neråt genom åren. jag träffade en kille på en fest, det var samma år som jag tog studenten 1998, Man C var nere i diversion 2 (om inte längre ner, jag har förträngt ganska mycket av den allra mörkaste tiden) vi började prata engelska fotboll och Man C, det visade sig att vi båda gillade det laget. Han sa att han hade följt laget genom åren men att han inte längre kunde sympatisera med dem, nu när det låg så långt ner.

Och visst, det har varit tufft, oftast när folk har börjat prata engelska fotboll har jag mest varit tyst och om någon frågat har jag alltid låtsas att jag inte har nån koll på den, eller fotboll överhuvudtaget (man är ju trots allt ändå tjej...). Allt för att ingen ska fråga mej vilket lag jag hejar på, det var liksom varit en hemlig som jag har delat med ytterst få av mina riktigt nära tjejkompisar.

Men så började det vända för några år sedan, de spelade upp sig i diversionerna och helt plötsligt var de uppe i Premier league igen, iofs i nedre halvan, men de var där iaf! Och sen blev Svennis tränare, det passade ju jättebra, min favviscoach tränar mitt favvislag, kan inte bli mycket bättre. Men nu har ju charmen med Man C försvunnit, nu behöver jag inte skämmas längre , men ändå, något känns fel.

Jag har funderat på att försöka hitta ett nytt lag att hejja på, lite vid sidan om, Man C kommer ju alltid att finnas där, i mitt hjärta, men jag behöver något lag som inte en tidning som aftonbladet har så stort intresse i. :P Jag har letat lite och har några jag har tänkt på, men ingen ger mej den där känslan jag fick första gången jag ramlade över Man C och jag vet inte vad jag ska göra. Någon som har något förslag?

9 kommentarer:

Martin sa...

Du kan ju alltid börja hålla på mitt lag. detta fantastiska som heter Aston Villa, för om mellberg flyttar så lär dom aldrig omnämnas i någon svensk tidning igen...

Martin sa...

Fast om du vill ha ett lag i dom lägre divisionerna så finns ju alltid Wolverhampton

riksomengris sa...

Manchester City är som bechamelsås som skurit sig

Sarha sa...

Anders: kan du utveckla det där?

martin: hm, jag ska kolla upp Wolverhampton.

riksomengris sa...

som sperm som gått och blivit gammal

Martin sa...

som en orörlig vit massa som saknar fantasi

riksomengris sa...

jupp, som klas ingesson

Martin sa...

snarare som tomas brolin

Martin sa...

om vi snackar massa alltså