tisdag, december 25, 2007

en fem kilo kalkon ska förtäras idag

Det är ett tufft jobb, en jag antar att någon måste äta upp den där rackaren. Visserligen blir jag inte ensam, vi är ju rätt många som ska äta, sex barn och sju vuxna. Eller ja, Selma äter kanske inte så mycket, hon har ju bara en och en halv tand har räknat det till. Inatt hade hunden diarré och spydd, stackar´n som tur är ska hon stanna hemma idag, för igår provade vi att åka fem personer plus en stor hund i bilen och min rygg har inte riktigt hämtat sig än. Jag får alltid ångest när jag ska träffa barnen, å andra sidan är det rätt bra att vi åker till dom, för då kan man åka hem när man känner för det, och vi andra vuxna brukar tröttna rätt fort på alla barn. Skaffar man sig sex barn får man kanske finna sig i att folk tröttnar och inte stannar så länge. Iofs är ju åldrarna utspridda från 18 år till 1 år så det är ju lite spridning på det iaf, sex småbarn skulle jag bara dö av. Så dags att börjar göra sig i ordning för kalkonen och barnen och allt det där andra...

Inga kommentarer: