onsdag, december 19, 2007

äntligen!

Äntligen har jag fixat julklapparna och bakat julkakor, återstår några muffins, honungskola, chokladfudge och knäck. Borde inte ta så lång tid. Sen tänkte jag också skriva och reklamera min senaste tågresa, vet bara inte riktigt vad och hur mycket jag ska skriva.

Jag kan ju skriva en hel novell om hur jag släpade mej upp för att hinna med tåget och hur jag sedan fick frysa arslet av mej i Flen av alla ställen på jorden för att sedan sitta på väska till Nässjö och försöka göra mej så liten som möjligt för att inte vara i vägen. Jag fick dessutom sitta precis utanför toan, vilket betyder att jag fick vara både dörrvakt, dörröppnare och fick dörren i huvudet flera gånger, när folk slog upp den.

Shit, vad kallt det är i det här gamla huset, funderar på att göra kvällen kort och krypa ner under täcket och flera lager filtar, men jag vet ju hur det brukar bli... Slösurfar till två i natt och vaknar tolv imorgon...

1 kommentar:

Martin sa...

Det är få förunnat att frysa arslet av sig i Flen. Hoppas att det inte håller i sig. Om inte annat så kan du väl värma rumpan när du kokar knäck...