tisdag, mars 11, 2008

Sociala tisdag

När jag bodde i Skövde brukade vi träffas alla, innan alla blev osams och titta på TV på tisdagarna, det var trevligt att umgås sådär alla en kväll i veckan. Nu när jag har börjat umgås med folk här verkar det som att tisdagar fortfarande är dagen med stort S som i sociala aktiviteter. Det är på tisdagar som jag träffar folk, väldigt ofta Udd, men för några veckor sedan var jag ju på Nationalmuseum, även det på en tisdagskväll och då var inte Udd med.

Ibland kan jag tycka att det är lite tråkigt att bara träffa folk på tisdagarna, speciellt när man inte pluggar utan faktiskt går upp tidigt på morgonen, både före och efter tisdagskvällen, man blir så fasligt trött och det tar nästan en timme att åka hem med tunnelbanan på kvällen...

men ikväll vankas det omellett och chokladbollar till efterrätt, mumma!

1 kommentar:

riksomengris sa...

Vad r chokladbollar?