onsdag, mars 05, 2008

idag var hos svt på möte, det var värsta uppdraget bara att ta sig förbi vakten, men till slut fick jag mitt jättetjusiga besöksnamnbricka och fick komma in. Väl därinne fick vi allt vi behövde för att få chefen att räta sig in i ledet och det kommer han allt att få göra, om han vill ha svt i Östersund, och det vill han.

10 000 kr/halvtimma betalar svt för varje översatt och textad halvtimme, och då är det den långsamma översättning, vill man ha snabb, då tar det ännu längre tid. Det är översättare man skulle bli...

4 kommentarer:

riksomengris sa...

Inte illa. Jag förstår att det är du som tar hand om översättningen?

Sarha sa...

alltså, det tar inte längre tid om man vill ha den snabba översättningen, men det blir betydligt dyrare...

Jag önskar jag kunde, för det priset, liksom...shit...

Eklindh sa...

Shit att du hann ändra till det då. Jag som tänkte ut något fint om hur SVT kan konsten att slösa med pengar.

riksomengris sa...

det värsta med det hela är att jag skulle kunna göra översättningen (egentligen alltså, inte i verkligheten)