fredag, mars 21, 2008

Att definera sig själv

Okej så här, jag är en del mediemänniska, en del filmvetare, en del konstvetare, en del curator. Det låter ju tämligen enkelt men vad blir hela jag då? jag vill ju syssla med utställningar och media problemet är att jag har förstått att det är väldigt svårt att hitta institutioner och ställen som håller på med det eller ens är intresserade av att ha med media i sina utställningar och om de har det så är det inom det pedagogiska delen, så då skulle konstpedagogik vara bra. Om jag vill jobba som curator skulle projektledning vara bra och isf ska det vara en "vanlig" projektlednings utbildning eller med inriktning mot kulturprojekt som det finns här i Stockholm? Vad är egentligen bäst att studera, vad ger mej mest?

Och kommer jag någonsin hitta ett givande jobb?

Inga kommentarer: