torsdag, mars 13, 2008

idag fick jag reda på att jag faktiskt kommer att få lön under de dagarna jag är uppe i Östersund. Ojojojoj, säger jag. jag ska dessutom inte upp förrän den 31:e och stanna till den 4:e så jag kanske orkar ta med datorn ändå, jag vet inte, beror på hur mycket kläder jag vill ha och så där. Det ska ju bli fest och stora middagar och grejer, då behöver man ju ha lite ombyte. Det är så jobbigt att veta att man ska flyga och måste tänka på vad man packar ner med vätskor och saker.

8 kommentarer:

Martin sa...

Vätskor? eller vill jag verkligen veta vad du packar ner egentligen? :p

Sarha sa...

ja, man får inte ha med hur mycket vätskor som helst när man flyger och så måste man ha dom i en 1 liters plastpåse... det är skitjobbigt...

Martin sa...

ja det måste det vara, särskilt om du ska ta med dig mer än 1 liter och du bara får använda en 1 liters plastpåse... :p

Sarha sa...

men man får inte ha dom i förpackningar större än 1 dl...

Martin sa...

påsarna? men det är ju skitjobbigt...

Sarha sa...

så här funkar det, man får inte ha mer vätska så att den får plats i en 1 dl förpackningar (tandkrämstuber, parymflaskor osv..) och man får inte ha fler förpackningar med vätskor än ätt de alla får plats i 1 liters påsar.

Martin sa...

finns det något vettigt skäl till det? vad händer om man tar med sig en flaska med vätska i? blir man utslängd då?

Sarha sa...

Alltså, det gäller ju handbagage, om man tar med sig för mycket måste man checka in det. men helst vill man slippa sånt, för då får man stå i kö och sen vänta på väskorna när man kommit fram.