onsdag, januari 02, 2008

årets första besök av Mats

Mats hette busschauffören som körde min klass till Borås Djurpark när vi var där på klassresa i 3.an. Det var jag nog med att skriva i min berättelse därifrån. "Busschauffören hette Mats". mats är också tilltalsnamnet på min mens, det riktiga namnet är "Mens helvetet" men det kan man ju inte gå runt och säga, så jag kallar den för Mats kort och gott och nu har jag alltså besök av just Mats. Det förklarar diverse kropps odörer som jag har känt av på senare tid, jag som tänkte besöka apoteket och köpa mjölk bakterier, jag kanske gör det ändå när Mats har åkt iväg. När jag har gjort av det stora förpackningen av tamponger jag köpte tidigare i höstats ska jag investera i M-kopp, eller menskopp som det hette förut. Men det tar nog några månader, det var verkligen storpack....

Inga kommentarer: