onsdag, januari 16, 2008

det är onsdag idag, för den som har missat det

Igår på föreläsningen hamnade jag jämte "hmm-kvinnan" jag har suttit jämte henne tidigare och jag tycker alltid att det är lika fascinerande. Så fort som någon, typ föreläsaren säger något hon instämmer med hmm-ar hon, det kan bli ganska mycket hmm, på en två timmars föreläsning. När jag hör något jag tycker är bra på föreläsningar bland annat folk så brukar jag mest nicka instämmande istället, jag vet inte, det känns så fånigt att sitta där och säga hmm, och gärna också med en tillhörande nick, an kan ju störa andra som vill koncentrera sig på att lyssna på föreläsningen. Eller jag vet inte, vet inte varför jag egentligen började reflektera över det här igår, på näst sista föreläsningen.

Det började en ny serie på Discovery om hummerfiske, jag missade ganska mycket av den eftersom jag pluggade samtidigt, på tentan som fortfarande inte är inlämnad. Varför går det så sakta, varför har jag ingen inspiration? Jag minns en tid då jag tyckte om att skriva flummiga filmanalyser, undra vart det intresset har tagit vägen.

Sen har jag nästan hittat en praktik plats, frågan är bara var, rent geografiskt den kommer att vara och när, så här står det nämligen i mejlet jag fick, "Färgfabriken skall 2-3 april starta en filial i Östersund. Vi tänker att det kunde vara meningsfullt att vara praktikant inför den öppningen." Menar dom att jag ska vara i Östersund? Inget ont om Östersund men det är ju lite off för mej, rent geografiskt, och att hålla på inför öppningar kan ju vara roligt, bara jag slipper gå på tråkiga öppnings fester, för är sällan kul, speciellt inte på såna där kulturella ställe... Men, men, vi får väl se vad dom menar. Jag tänkte höra av mej imorgon innan sista föreläsningen då tentan är inlämnad och boka möte.

Annars så finns "Historiska museet" också, men det känns inte rikigt so min kopp med te riktigt, fast grejen är att jag vet inte vad min kopp med te är. De andra i klassen är ju typ konstvetare, arkeologer, etnologer osv, dom har examen i de ämnena och vad har jag? Nästan en examen i filmvetenskap och berättarteknik, berättarteknik, vilket namn och vad innebär det egentligen? jag kan berätta och gestalta saker, men ingeting mer, eller i något särskilt ämne, bara så där allmänt gestalta liksom.... "Här står jag och slö-gestaltar lite". Å andra sidan vill kanske Historiska ha en gestaltare, vem vet...

Inga kommentarer: