tisdag, januari 08, 2008

jag och "pet shop boys"

När jag var uppe hela nätterna och inte kunde sova lyssnade jag på "What have I done to deserve this" och försökte lära mej jonglera med hjälp av olika frukter (det var det jag hade hemma), eller målade. När jag var tillsammans med Aset skedde delar av kommunikation genom att skicka "pet shop boys"-låttexter till varandra, t.ex. skickade han texten till "always on my mind" (ja, det är Elvis som skrev den från början, men Psb gör den precis så underbar som den är) till mej på fyllan varpå jag svarade med "you only tell me you love when you´re drunk" osv.

Det tog år innan jag hittade Psb och förstod hur bra dom verkligen är och nu är dom soundtracket till mitt liv i stort sett. Det finns alltid nån sång som passar till alla tillfällen, alla känslor, alla upplevelser. Dom har inte bara skrivet en klockren text till det utan också en trevlig melodi. Tänk att det behövs bögar till sånt...

1 kommentar:

riksomengris sa...

Bögar kan man ha till mycket.