fredag, oktober 16, 2009

Efter inlämning kommer sjukdom och ett sent telefonsamtal

Man kan nog kalla mitt halsont och rinnande näsa för en kombination av postdeadline-sjukdom och som en konsekvens av att hösten försvann och vintern kom innan jag hann åka hem till småland och hämta upp mina vinterkläder. Idag ska jag iaf ta min onda hals och rinnande näsa på en tågresa ner till vaggeryd, det kan gå precis hur som helst. Igår fick jag gå hem tidigare från skolan för jag fick feber och jag blir så sjukt känslosam av feber så jag började nästa att gråta i klassrummet. Istället väntade jag med att gråta på 6:ans spårvagn, jag försökte göra det lite diskret men jag tror att folk såg för ingen ville sitta jämte mej, inte ens fyllot. Iaf blev allt bättre när jag kom hem och fick i mej lite glass, febernedsättande och fick sova en timme eller två.

Inatt ringde M. Han hade gjort slut med sin tjej och undrade om jag vill börja träffa honom igen. Jag försökte spela cool, men det gick ju såklart inte så bra. Men jag får försöka blir frisk först innan jag kan tänka på nåt annat, just nu.

När apoteket öppnar ska jag ner och köpa mer nässpray och halstabletter, känns rätt bra att bo granne med dom, det tar från min ytterdörr till apoteket och tillbaka 2-4 minuter, beroende på hur lång kö det är till kassan. Bra när man inte mår så bra och inte vill vara ute för mycket.

Inga kommentarer: