söndag, maj 04, 2008

trädgårdsarbete

Idag har jag ägnat mig åt lite lätt trädgårdsarbete, gjort buskar till klot och tagit bort döda hallongrenar, det tog nästan en hel timme, vilket jag tycker är lite konstigt, så mycket gjorde jag ju faktiskt inte. Dessutom blev jag väldigt svettig efteråt. Fast det är ju väldigt skönt på nåt sätt att hålla på med trädgårdsarbete, undra om det finns nåt jag kan göra imorgon också. Grannen däremot han och hans fru har nästan tvångstankar om sin trädgård, gräset ska klippas minst en gång i veckan (de har redan börjat) och häcken och trottoarkanten ska tokrensas och städas i ett svep liksom, snabbt ska det gå och effektivt ska det vara. Jag förstör inte hur dom orkar och att dom inte ens tar lite raster då och då när de håller på.

Fast det kan ju vara jag som har tvångstankar på att spionera på grannen och deras trädgårdsarbete.

1 kommentar:

Herr K sa...

Jag är nog lite som dig tror jag. tiden går snabbt på jobbet, men inte får jag gjort speciellt mycket... :P