onsdag, maj 21, 2008

min dröm

Jag drömmer om att skapa en liten tresamhet med mej, Markus Krunegård och Ani DiFranco. Jag är kär i de två, mest herr Krunegård, med det där har egentligen ingen betydelse.

Så här ser min dröm ut, vi tre ska bo i ett litet torp nånstans med veranda och dom två ska sitta på den och göra musik ihop och jag kan ju baka och laga mat och sånt, och smånynna till deras musik, sjunga gör jag bara inte... Torpet ska nånstans där det antingen är sommar eller vinter med snö, det får vara lite höst och vår, men inget jobbigt regn, bara stilla sommarregn och något ösregn då och då, så vi tre kan sitta inne och titta på regnet och dom kan klinga på deras gitarrer och jag kan smånynna lite, men jag sjunger inte. När det sedan snöar ska vi sitta framför den öppna spisen och dricka varm choklad och dom ska spela gitarr såklart och jag kan smånynna lite, men jag tänker inte sjunga.

Jag tänker mej också att det kommer att komma fler musiker och konstnärer och liksom bor hos oss lite till och från, jag tror att de kommer att bjuda in folk, men jag kommer att ha vetorätt på vilka som får komma, för det är ju trots allt min fantasi...

Och sen ska vi tre bor där i torpet tills vi dör, men jag tänker inte sjunga nåt...

1 kommentar:

Sarha sa...

OCH nej, trenhet betyder inte trekant...